ياظالمني....بقلم الشاعرة حنان حلمي


 يا ظالمني

هجرتك يمكن اقدر 

اهرب في يوم من ظلمك

لكن بهرب منك إليك

وكأني بهرب لقربك

بفكر فيك والبال وياك

جنيت علي 

واشتكيت من ظلمك

هنت عليك وقسي

علي قلبك

الأيام بعدتت بينا ولا غيرتك

صبرت علي حرماني وبعدك

عني في غيابك

ذادت قساوة الايام 

بعنادك وغيرتك

الحب بدأ عندي من

اول ما شفتك وعرفتك

وعاش جوايا ونما بهمسك

كانت سعادتي مصدرها سعادتك

غيرتك علي كانت نقطة ضعفك

اديتك ظهري ورحلت عنك

بدل ما اترمي في حضنك

اقولك مش ندمانة علي هجرك

وعمري ما هندم علي بعدك

يا جارحني معقول قد كده ظلمك

قلبي بيحن ليك ويدق باسمك

بالرغم من قساوة جرحك

بهرب من حنين قلبي لما يشتاقلك

في اذني بترن همسات صوتك

اداري بايدي في عيني صورتك

واكتفى ايدي لاجل ما تتمدد للمسك

بحبك وهمنع لساني يقولك بحبك

جرحت قلبي ومكمل وعايش حياتك

نفسي انساك واتاريني

بنسي الناس ولا أنساك

بتجري الدمعة علي خدي

لما بلمح صورتك

تترسم احلي ابتسامة

وانا بتخيل عطفك وقربك

بحبك أيوة بحبك بس ياه من ظلمك

بقلمي حنان حلمي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الإخوة المتاَمرون...بقلم الشاعر أحمد حسن الهاشم

صخور الأسحار.. بقلم الأديب والشاعر/د. كريم حسين الشمري

ظلام.. بقلم الشاعرة/رنا حمد

شوق الشوق...بقلم الشاعر طارق سليمان

هواجس مغترب.. بقلم الشاعر/د. أحمد عبدالكاظم محمد العكابي

لقاء بعد الطلاق.. بقلم الشاعرة/لمياء فرعون

السلام رسالة بقلم الشاعر/غنيات سمير

سيدة النساء....بقلم الشاعرة ملك محمود الأصفر

الأقيال والسلام.. كلمات الأديب والشاعر/د. زفاع عبدالعزيز سيف الوائلي الحميري

مهر الحب ....بقلم شاكر هاشم محجوب